En Ofrivillig Paus

Posted: 1 augusti, 2018 by bellabrannborn

1. pool-rosévin

Hej o Hå!

Här har det ekat tyst i ett tag, närmare bestämt sedan den 9e juli. Jag har inte fått ”bloggtorka”, tagit semester, tröttnat eller glömt bort min hemsida, utan denna tystnad skedde ofrivilligt. Jag installerade en rekommenderad plugin till min blogg, som på något sätt blockerade mig från att kunna komma in på wordpress-admin och skapa inlägg, anpassa utseende, ladda upp media och så vidare. När detta hände var jag på Öland och som tidigare nämnt så börjar dem gräva för fiber först i höst, vilket betydde att jag enbart hade tillgång till internet på café eller bibliotek. Detta problem fick skjutas undan tills jag kom tillbaka och därmed hamnade bloggen under mattan ett tag. Efter ett halvtimmes samtal i support med min hostingvärd där jag skulle få betala 52 euro för att få ytterligare support(?!) utöver vad jag redan betalar, tog jag saken i egna händer, googlade runt och lyckades hitta några artiklar om hur man kunde gå tillväga. Vips, så funkar hemsidan igen! Det är fortfarande problem. Jag kan inte installera plugins, min instagram feed i footern (längst ner på hemsidan) är borta och det tar lång tid för hemsidan att ladda när man går in på den innan den kommer fram. Men håller tummarna att det här är lika lätt att fixa som mitt förgående problem.

Nu skulle inte det här inlägget handla om hur finurlig och teknisk jag känner mig som lyckades lösa en enkel bugg på min hemsida på egen hand, utan hur dessa tre veckor sett ut sedan jag sist sa Hallå och Hej då här. I skrivandets stund sitter jag i sängen i Marbella, äter glass och dricker isté utan socker (it´s all about that balance osv). Min systerdotter och jag flög ner för nio dagar sedan. Vårat flyg blev först inställt på grund av bromsfel men dem lyckades två timmar senare hitta ett ankommande flyg att låna. Låter väl ändå härligt? Att man bara kan låna ett annat flyg sådär vid behov. Den bekvämligheten skulle jag också vilja ha. Vi var iallafall nöjda över att vi fick flyga samma dag och har under denna vecka hittat på lite smått och gott som klipphoppning, shopping, pool- & strandhäng, brunchat & ätit italienskt då min systerdotters favoriträtt utomlands är Pasta Bolognese (shocker!). Imorgon kör vi hemifrån klockan 04 för att lämna av henne på flygplatsen i Málaga vilket jag är lite ledsen över, då att åka till Sverige inte finns i planerna nu på ett tag.

De sista två veckorna innan Marbella spenderades tillsammans med familjemedlemmar i stugan på Öland. Vi spelade kort, fikade oändligt, åt flertalet glassar, fick enbart till en dag på stranden men desto fler vid poolen, firade farmor som nu är över 90 år(!), hade bästis på besök i tre dagar och åt tapas vid hamnen i Borgholm och drack whisky sours på Pubben. Bortsett från hur otroligt mycket denna värme har förstört för våra bönder och skog och mark som förlorats tack vare bränderna, kunde vädret inte varit mer perfekt för dessa veckor i stugan. Det är svårt att gå in mer detaljerat så här i efterhand, därför tänkte jag att bilderna nedan får bli som ett summerings-collage!

bruna ben birkenstock
Nöjd med mitt hitills fulaste inköp från en sportoutlet i Köpingsvik. I min åsikt, är dessa sandaler bland det fulaste man kan bära. Tyvärr är jag nu helt såld och burit dessa 90% av tiden i Sverige, och Marbella hitills.Ibland med strumpor i…
tapas
Bästis kom på besök. Vid ankomst runt tre tiden, stod jag redo med nerkylt mousserat vin i handen och två rosa champagne-plastglas i andra. En flaska, några bag-in-boxglas och lite poolhäng senare cyklade vi ner till Borgholm. Självklart med x antal drickapauser emellan i form av vitt vin i Schweppes flaska. Det är sedan gammalt när man ska cykla mot ”staden”. Parkerade oss på Lilla Hamnkontoret, beställde in en flaska vitt, delade på några tapas och pratade om livet i två och en halv timme.
Därefter cyklade vi till Pubben, två drickapauser inkluderat (då ligger alltså utestället cirka 200m från där vi åt middag) och beställde in varsin Whisky Sour. Äggvitan var väl vispad tyckte vi, drinken därmed godkänd, och vi kanske beställde in två till. Eller fyra. Allsångade till livemusik, försökte få till en floss-battle med en 9åring då jag dagen innan hade lärt mig dansen via Youtube och minglade lite.
bebis-hund
Blev en hel del bebisgos så klart. Även för Hank! Har aldrig träffat en hund med sådant tålamod som Hank, speciellt med barn och speciellt med tanke på hur alert och alltid på vakt han är. Med barn är han otroligt försiktig och snäll. Min fina valp.

Sådär, där har ni ett litet collage av hur mina två veckor på Öland såg ut. Jag har fler bilder på systemkameran som jag tänkte ladda upp, men det får bli vid ett senare tillfället då jag helst ska försöka komma i sängs snart så att min sömnrytm inte rubbas totalt. Minns ni förresten det där med Italien? På fredag åker vi, 6 dagar dedikerat till mat, vin och tryffel med min Person.